Truth for life

Primul lucru ce trebuie să stim despre adevăr este următorul lucru: adevărul nu este obiectiv.

Sunt puţine adevăruri general valabile, restul sunt interpretări.

Adevărul este subiectiv, fiecare îşi crează un adevăr pe care îl susţine în faţa celorlalţi, care, poate, au propriul lor adevăr total opus. Cred că încrederea pe care o avem în oamenii din jurul nostru se bazează pe acest sentiment al împărtăşirii aceloraşi adevăruri.

Este important să spunem adevărul întotdeauna? Cred că da, dar dacă adevărul doare foarte mult, mai bine păstrăm totul pentru noi, pentru nu a-l face pe cel de lângă noi să sufere. Dar totuşi are dreptul să ştie adevărul…adevărul nostru.

E rău atunci când ajungi să crezi că tot ce spun altii despre tine e adevărat. Bârfele sunt subiective, şi uneori nu au nici un sâmbure de adevăr, totul se învârte în jurul unor percepţii nefundamentate. Dar ce se întâmplă atunci când alţii îţi spun că eşti mai bun decât crezi tu că eşti (nu ai încredere în propriile forţe)? Merită efortul să crezi ceea ce spun? Eu nu cred…mie mi se întâmplă des fiindcă sunt modestă şi foarte pesimistă şi îmi lipseşte curajul.

V-am pregătit un mic scenariu. Scenariul este intre Daniel Wolf & Alice Ayres
Acţiunea se desfasoăr la Alice acasa intr-o seara cand stelele stralucesc.

Daniel – Deci a venit la club, aţi vorbit şi atât?
Alice – Da.
Daniel – Nu ai încredere în mine. Te iubesc. Eşti în siguranţă, ai avut tot dreptul, vreau doar să ştiu.
Alice – De ce?
Daniel – Pentru ca vreau să ştiu totul. Pentru că sunt un lunatic. Spune-mi.
Alice – Nu s-a întâmplat nimic. Tu atunci ai fost cu altcineva.
Daniel – Ce justifici cu asta?
Alice – Nu justific nimic, doar spun.
Daniel – Ce spui?
Alice – Nu spun nimic.
Daniel – Vreau doar adevărul.
Alice – Unde te duci?
Daniel – Dupa ţigări.
Alice – Este închis peste tot.
Daniel – Mă duc în staţie. Când mă întorc, te rog, spune-mi adevărul.
Alice – De ce?
Daniel – Pentru că sunt dependent de adevăr. Pentru ca fără el suntem animale. Crede-mă.

.. dupa un minut, Daniel se intoarce cu o floare ..

Alice – Nu te mai iubesc.
Daniel – De când?
Alice – De acum. Nu mai vreau să mint. Nu pot spune nici adevărul aşa că… s-a sfârşit.
Daniel – Nu contează. Eu te iubesc, nu contează nimeni.
Alice – Prea târziu. Nu te mai iubesc. La revedere. Uite adevărul ca să mă poţi urî. Larry m-a călărit toată noaptea. Mi-a plăcut. Te prefer pe tine. Acum du-te.
Daniel – Ştiam asta, îmi spusese el.
Alice – Ştiai?
Daniel – Trebuia să aud de la tine.
Alice – De ce?
Daniel – Pentru el putea să mintă. Trebuia să aud de la tine.
Alice – Nu ţi-aş fi spus niciodată pentru că ştiu că nu m-ai fi iertat.
Daniel – Aş fi făcut-o, te-am iertat.
Alice – De ce ţi-a spus?
Daniel – Pentru că este un ticălos.
Alice – Cum a putut să o facă?
Daniel – Pentru că vrea să se întâmple asta.
Alice – De ce mă testezi?
Daniel – Pentru că sunt un idiot.
Alice – Da. Te-aş fi iubit pe veci. Acum te rog, pleacă.
Daniel – Nu face asta Alice, vorbeşte-mi.
Alice – Vorbesc, dispari!
Daniel – Îmi pare rău, ai înţeles greşit. Nu am vrut sa…
Alice – Ba da.
Daniel – Te iubesc.
Alice – Unde?
Daniel – Ce?
Alice – Arată-mi. Unde este dragostea asta? Nu o văd, nu o simt. O aud, aud nişte cuvinte, dar nu pot face nimic cu cuvintele tale. Orice ai spune, este prea târziu.
Daniel – Te rog, nu face asta.
Alice – Este deja făcută. Acum te rog, pleacă, sau chem paza.
Daniel – Nu este nici o paza aici. .. De ce te-ai culcat cu el?
Alice – Că aşa am vrut.
Daniel – De ce?
Alice – L-am dorit.
Daniel – De ce?
Alice – Pentru ca tu nu erai acolo.
Daniel – De ce el?
Alice – Pentru că m-a rugat frumos.
Daniel – Eşti o mincinoasă.
Alice – Şi?
Daniel – Cine eşti tu?
Alice – Nu sunt nimeni. Hai loveşte-mă, asta vrei. Loveşte-mă!..

2vtuz5d

De multe ori şi eu sunt un Daniel, aş da orice doar ca să aud adevărul, dar se merită ? merit asa ceva ? stiu cu certitudine că minciuna mă scote din sărite, prefer sa aud adevarul indiferent cat de dur ar fi el.

Care o fi secretul adevărului? Uni spun că adevărul e cheia succesului. Dar nu i-a găsit nimeni cheia sau măcar drumul care duce spre el? Uneori simţim că suntem aproape de poarta adevărului…dar o fi ea pe Pământ?

Lasă un răspuns

